freedasliv

Alla inlägg under mars 2013

Av freedasliv - 26 mars 2013 22:32

I min takt lär jag inte direkt bli nästa toppbloggerska. Tur att det inte är mitt mål. Jag skriver dagbok. Har gjort det länge och tycker om det väldigt mycket. Nu tänkte jag testa något nytt som är rätt likt men ändå helt annorlunda.


Jag är inne i en ny fas i livet. Man har ju en del olika faser som man går igenom. Olika saker i livet som händer, man förändras, utvecklas osv. Mycket händer just nu. Framför allt i mitt huvud. Jag är nyss återkommen från en resa. Jag och min vän backpackade i Afrika i två månader. Så mycket intryck. Äventyr har det varit gott om och upplevelser jag kommer bära med mig för alltid. Det är facinerande hur lika fast olika människor är. Vi kan leva på samma jord i två olika världar. Så sa en dam som vi mötte i Malawi. Hon brinner för att människorna i hennes land, som är ett av Afrikas fattigaste, ska få det bättre. Ska få ett värdigare liv. En otroligt inspirerande kvinna. Sluta aldrig tro. Bara om du vill vara olycklig.

För mycket djup i allt gör en lite trött. Får försöka påminna mig om att vara lättare. Som jag brukar vara. Men när man väl kommer in i det är man lätt fast. Meningen om livet. Hur många har inte fastnat i funderingar om den frågan. Jag har inte ens gett mig in i det ännu. Har nog med mitt "believe" tänkande. Jag vill upptäcka hur jag kan förändra och förbättra mitt liv. Det första steget in i denna nya värld var en bok. "the secret" heter den och jag fick den av en av mina bästa vänner. Älskar henne mer för det. Boken berättar om lyckans hemlighet. Vad för roll våra tankar spelar för vår syn på livet och vilken möjlighet vi har att göra vad vi vill med våra liv. Tveka inte att läsa den.


Med huvudet fullt av tankar ska jag ta mig en kopp te innan jag går och lägger mig och läser "Munken som sålde sin ferrari". Som om jag inte har nog med tankar om livet liksom. Förresten måste du läsa den också.


I alla fall, du är bäst


Ask

Believe

Receive

Av freedasliv - 18 mars 2013 12:27

Jag drar mig för att skriva ett första inlägg. Om jag sätter igång att skriva så går det inte att stoppa. Jag har så mycket som vill komma ut. En av anledningarna till att denna blogg blev till. En del saker vill jag dela med mig av till någon som kanske bryr sig. Jag värmer upp med ett kort inlägg.


Välkomna.


Man vet att man är hemma, men det är ändå inte samma sak.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards