freedasliv

Alla inlägg under april 2013

Av freedasliv - 28 april 2013 22:49

Tiden flyger som jag ibland önskar att jag kunde. Fast det är rätt skönt att stå stabilt på jorden ändå. Ha kontroll över livet och allt rullar på bra. Så gör det. Har sagt hejdå på mina två favoritjobb på fritids och som nanny till finis Tim för att imorgon börja jobba som blomförsäljare(torgkärring). Ser fram emot det. En skön, varm vår med min kära familj. Lite synd bara att jag troligtvis blivit pollenallergisk. Tur att man kan knapra piller. Får se hur jag sköter mig hos morbror imorgon då..


Har hunnit avverka mycket intressant och kuuuul denna vecka. Bland annat en intressant föreläsning om en familj som genomled och överlevde förintelsen i onsdags, grönan med Gudrun i torsdags och en tacosällskapsspels kväll som spåra med drinkar och bowling med Annie pannie i fredags. Lite special time med mormor och gänget i lördags var också sköj. Lekte trädgårdsmästare och husmor idag när jag kratta löv och lagade middag. Lite extra nöjd blev man efter ett spinningpass med nana då vi också var vuxna och handlade mat åt våra familjer. Vad säger man mer än att livet leker. Våren är ljus med jobb och sommaren är lysande med bla. håkan och reunion med tourgänget, även kallat "t-rex and the continentals"(Coolaste bandet btw).


Ingen väg är för svår att vandra. Allt du behöver är vilja och ett par schyssta skor


/poeten herself

Av freedasliv - 22 april 2013 22:41

Att leva med denna goda inställning till livet kan ibland vara hårt. Det är tur att jag har den för den förgyller mitt liv men jag vet vad minsta negativitet kan förstöra. Jag är också som person väldigt glad vilket gör att jag gör mycket för att behålla det glada humöret trots motgångar. Men ibland vill man ju bara kasta något i väggen. Ibland vill man bara skrika lite och sen springa tills man inte orkar tänka. Jag sprang bara lite. Det hjälpte ändå. Sen fick jag koncentrera mig på bara mig själv under ett helt yogapass vilket vad hur skönt som helst. Mer bara mig. Inte tänka för mycket. Men var kommer det ifrån? En dipp bara sådär? Måste tårarna ta vägen någon stanns? Tur att det finns mycket som glädjer en i livet och feelgoodfrida är tillbaka snabbt igen. Ska tänka på min mysiga frukost på götgatsbacken med Josefina och Nana i söndags. Vi satt på muggens uteservering och det var skönt! Galet, våren är här. Ett annat tydligt tecken på vår är att bästaste jackan är framme. Sånt gör mig glad. Och min andra halva. Synd att hon måste jobba. Men snart ses vi.


Imorgon ska jag hänga och träna med Mickis. Längtar.  Sen är det mycket trevligt kvar av denna vecka.

Favorit just nu: Fri till slut - Håkan


Av freedasliv - 21 april 2013 22:29

Vadå om jag är lite sur? Nej inte alls. Om jag gillar att vänta? Absolut. Om det inte gjorde något att du somnade hos en kompis så att jag fick sitta med din familj i två timmar och vara orolig över var du var? Inte alls. Att det sen tar ytterligare tre till timmar för dig att komma hem och jag hinner somna i din säng gör inget heller. En otroligt mysig söndagskväll fick vi ju i alla fall. Och så var det inte så och jag har ljugit rakt igenom inlägget. Det där med killar vettefan ha ha


Godnatt från en glad tjej

Av freedasliv - 18 april 2013 21:31

Jag bara älskar min mamma ännu mer när jag kommer hem och hon ler mot mig och säger att jag ska lyssna. Från min gamla cd-spelare uppe på skåpet i köket hör jag toner från ett efterlängtat album. Mamma har köpt Håkans senaste skiva och inte nog med det, under det ligger Miss Li:s nya också. Mamma du är bäst.

Av freedasliv - 15 april 2013 22:33

Funderar när jag ska avslöja mig. När jag ska släppa in någon annan. En blogg är väl rätt onödig utan läsare? Men det gör inte så mycket tycker jag haha. Ska väl släppa den fri när jag ska åka i alla fall. Då blir det ju någon slags reseblogg. (Som min och Annelis www.afafrika.bloggplatsen.se . Grym ska ni veta. Vi har även en "eftertidsblogg" www.detordnarsig.bloggplatsen.se. Också mycket trevlig) Har förresten börjat snacka med nana ordentligt nu om resan, senast idag på jobbet samtidigt som vi försökte underhålla en hög sexåringar Och dricka kaffe samtidigt. Tack gode för att vi är kvinnor va.


Lyckades precis skicka in en hetssökning på utagning.se(efter serriöst 35 försök vilket jag bara får skylla mig själv för). Söker socionom i Uppsala bara att jag vill vara som Annie. Haha ne skoja men det var det första som dök upp i huvudet när jag skulle välja mellan alla min (tusen) alternativ. Så den fick det bli. Men dit ska jag ju ändå inte i höst så det är lugnt men bara in case. Kanske nästa år.. vi får se!


Hoppas på en reunion med Afrikagänget. Kanske till och med nallar från reskassan och satsar på London så vi kan crasha Kris place. Eller så kommer de hit. Vore ju sköj vilket som!


Nu ska jag se om mannen vill prata med mig i luren. Ska väl ha date denna vecka med hehe. Gos.


Nu lite Gudrun love som avslut. I Love You babe.



Av freedasliv - 13 april 2013 21:59

Kunde inte hålla mig för att skriva ett till inlägg idag. Blev bara så otroligt tankfull. Brukar inte sitta hemma själv i ett tomt hus på en lördagskväll och spela musik så högt jag vågar för grannarna. Mitt hus är aldrig tomt.

Mickis gick nyss. Vi hade en jättemysig middag vi två och fick prata av oss ordentligt. Kändes konstigt att inte ha gjort det på länge och nu känns det bra igen. Jag är såå glad för henne och Emil. Jag ser hur hennes ögon lyser när hon prata om honom. Och Ralf såklart.


Det är spännande vad framtiden har att erbjuda. Vad som kommer hända. Man blir så tankfull om Allt när man tänker på vad man befann sig för ett år sedan, hur långt bort det känns och hur man aldrig hade kunnat gissa att livet skulle se ut såhär nu. Vad kommer då hända om ytterligare ett år? Bor några av mina vänner ihop med sina killar? Pluggar jag eller är jag fast i resandet? Vad pluggar jag? Har jag blivit vän med kärleken igen? Om tre år då? Har vi börjat med söndagsbruncher som obligatoriskt för vännerna så att vi verkligen ses eftersom alla är så upptagna med sina barn(!), hus och hundar? Blev jag kär och följde med på turneér runt världen? Har en hunk med fula skor friat till mig kanske? Eller är jag Havana Mama och tar hand om barn som aldrig fick någon egen mamma? Mycket kan kännas konstigt och ej troligt. Men man vet aldrig. Det är det bästa och roligaste. Leva nu och mot framtiden och vidare.


Ska bruncha på muggen imorgon med Lisa, Scotty, Mickis, Emil och Ulrika. Kan bli ungefär hur bra som helst.

Fina syster är i Köpenhamn. Saknar henne lite och hoppas hon har det grymt i den grymma staden.


Tack och hej från en bra underlig tjej





Av freedasliv - 13 april 2013 15:30

Jag saknar att ha ett band. Det är så kul. Blir så inspirerad av duktiga människor. Idag skulle calle spela in sina egna låtar som han spelar med ett av sina (tusen) band och det lät ju mer än asroligt. Ser fram emot att höra hur det gick och resultatet.


Igår var vi på "Mest" på Götgatsbacken där Lisa "the DOer" hade samlat folk för att hänga, byta ord och njuta av alkohol innan hon drar långt bort (igen) och jobbar nånstanns där livet är fantastiskt. Lika fantastiskt som här då men man kan inte låta bli att vara avis va! Många skojiga ansikten i en fin blandning. Lite kul (så här i efterhand) när kusinen min, omringad av ullsan och mickis med fniss, frågar ut mig och mannen vad som egentligen försigår. Min kusin är bra härlig och rak ibland..


Jag kommer gråta har jag fått höra. Jag tror nästan det också. Håkan har fått mina inre känslor att kastas åt olika håll många gånger. Mycket troligt att de kastas utåt när vi står där i sommar, jag och min andra halva, på öland med den urgoa mannen studsande runt på scenen. Ser fram emot det galet.


Tack och adjöss för denna gång. Snart är mickis här och vi ska ha en asm middag.

Av freedasliv - 7 april 2013 22:00


En riktigt bra helg har passerat. Jag har spenderat en eftermiddag, kväll, natt och morgon med en otroligt saknad Linda. Det är så fint med henne, den lilla krabaten. Man har alltid skoj och knäppar sig tills man inte orkar dansa eller skratta mer. Födelsedagsfika, pizza, rödvin, lindy hop, bugg och Wolmars rev vi av i kärlekens tecken.

En frågesportsmiddag på ett episkt ställe stod på shemat med tjejerna lördag kväll. Slutade med att jag och Anneli satt där själva för att Sofie inte kunde och Molly blev dålig. Tråkigt. Det var många svåra frågor. Men man lär sig alltid något och aningen smartare gick vi sen ut på söder och drack bort allt. Värt. Ytterligare en sleepover hos mig och jag insåg att jag kommer sakna min best friend forever galet i höst. Tur att jag flyttar efter henne nästa år(trooor jag). Myspromis dagen efter med Soffan. Jag och Annie kanske drar en spontanare ner till henne snart. Vi har i alla fall lovat att bli bättre på att ringas. Vi alla är glada att vi har varandra.


Det är skönt att bevisa att med lite effort så ordnar sig allt efter det man vill. Cashen rullar in i lagom takt och Australien känns närmre för var minut. Nu har nanna äntligen kommit hem från deras häärliga vecka på Palma också (inte så avis) så nu är det planering som gäller. Jag visste att jag skulle fastna i det här och jag låter det hända. För det är så kuuuul.


Det snöade idag. Halloj liksom. Det är ju vår. Men vädret ska bättra sig har det lovat. Annars blir jag ledsen, har ju redan börjat gå in vårskorna ju. Ska gå långpromis imorgon med lillkillen i vagnen tror jag. Har jag nämt att jag har ett grymt jobb.


Veckan blir bra. Lite live musik med mannen blir sköj och Palmalirarna ska allt få dras med mig nu när jag har saknat de så mycket. Träna, skratta, jobba, sjunga och ha det bra.


   

puss och kram 

Ovido - Quiz & Flashcards