freedasliv

Alla inlägg under juni 2013

Av freedasliv - 23 juni 2013 21:52


Min finaste Gudrun. Det är ju vi. Mk och Ash. Prutt och fjutt. Gudrun och Doris. Älskar dig enormt. Glöm aldrig det. Us against the world.

Av freedasliv - 23 juni 2013 01:46

Med blandade känslor driver jag omkring i dessa sommardagar. Utan att veta varför så går jag och väntar på något som ska hända. Jag vet inte vad eller när. Har bara denna konstiga känslan som man har när man väntar. Det kan vara ganska jobbigt att vänta om man är lite otålig. Har jag glömt hemligheten om att leva i nuet? En aning tror jag. Någonting säger mig att jag väntar på att få fly. På att få skita i saker och på att bara göra och va och inte tänka förmycket. Jag vill uppleva nytt, se nytt och lära mig nytt. Snart tror jag att jag kan komma till ro, bara inte riktigt än.  



 The best day of your life is the one on which you decide your life is your own. No apologies or excuses. No one to lean on, rely on, or blame. The gift is yours - it is an amazing journey - and you alone are responsible for the quality of it. This is the day your life really begins. -Bob Moawad

Av freedasliv - 17 juni 2013 00:52

Jag har nog de finaste vännerna. Så är det bara.


En helg med mycket kärlek, glädje, tårar och kramar. En spårarkväll a la fridanana i fredags var klart värt. Inga problem att jobba dan efter. En grym myskväll igår med annie, mollan och sofie med standard sleepover var underbart. Planering av öland och en massa ätande blev det sedan idag när nana och linda joina. Att äta kräm är ju riktigt gott och jag skulle inte byta ut er mot något i världen. Bara så ni vet.

Av freedasliv - 11 juni 2013 22:09

Hej alla finaste som av någon anledning läser det här och bryr sig.


Appropå att bry sig. Jag och nana prata om det i telefon förut idag. Fan vad man ska bry sig. Hade det inte bara varit lättare att stänga av och skita it när det inte är bra att bry sig och man bara mår skit av det. Men det är just det som ska vara så jävla omöjligt tydligen. Det är som att man alltid blir kär i fel person. Alltid är det det där omöjliga som man vill åt. Men man kan bli bättre. Bättre på att inte bry sig(så mycket).Sa det till nana. Hon och jag hade bästastebästa kvällen på sommar i onsdags. Verkligen "jag är lyckligare nu". Fick ett ryck idag och ville bara skita i allt. Smsa nana och sa att jag önskade att vi kunde göra det och ba dra. Dra nu! Men så kan vi ju inte göra heller. Plus vi har ju hääärliga saker att se fram emot hemma i sommar också. Nana ska med till öland med tjejorna. EEEpiskt. Men sen drar vi.


Saknar Ullis. Vi sågs i helgen när vi bodde på herrgård i dalarna med släkten och fira Farfar. Men då hann vi inte ses nåt själva. Känns som om vi har gått om varandra. Och som om något annat har kommit i mellan fast det inte syns. Saknar att dampa mig lite med henne. Saknar att skratta tills jag tyyp kissar på mig med henne. Hennes mysfarmor på gotland har dött nyligen. Jättesorgligt. Jag minns när vi sprang runt på hennes tomt och fick hemmagjord kräm och bullar. Blir ledsen att se gudrun ledsen. :(


Jag fick mig en liten tankeställare häromveckan. Det var så otroligt förstår ni att den gamla hederliga "fyran" var samlad hemma hos mig. Frida, Mickis, Nana och Linda. Alla fyra. Vi åt middag och gooo paj till eftis och allt var treevligt. Meen efteråt såg jag hur annorlunda vi var. Hur mycket som hade förändrats sen vi alla hängde. Sen vi firade midsommar tillsammans på gotland mellan 1:an och 2:an. Hur vi har gått vidare med våra liv och hur annolunda alla var från då till nu. Jag är vääldigt glad att jag har alla de små fisarna kvar i mitt liv. Fast så mycket tid har gått. Hur omedvetna var vi inte om hur det skulle bli. Och hur omedvetna är vi inte nu? Spännande är allt jag tänker.


Med det sagt så tar jag min nalle och kryper till kojs. Trött kropp efter mycket jobb. Och mycket jobb väntar.


ps. För att få en röd tråd. Jag är glad att du bryr dig så jag slipper försöka inte bry mig något mer.

Av freedasliv - 3 juni 2013 00:08

Att bara skriva av sig får härmed vara med i filosofin. Den fantastiska livsstilen, hakuna matata believe- det ordnar sig- stilen.

Ibland kan man skriva där man inte kan få svar. Ibland kan man skriva och få svar. Svar kan också vara väldigt skönt att få.


Allt bara släppte och jag har åter kontrollen utan irritationsmoment vid sidan som skaver. Believe. Is everything you need.


Tagga öland. Tagga London. Tagga livet. Jag är glad tjohooo

Orolig över tiden? Äsch vi köper en ny klocka imrn, eller nästa dag eller närsom. Fokus framtiden!


Allt ordnar sig

Ovido - Quiz & Flashcards