freedasliv

Alla inlägg under december 2014

Av freedasliv - 8 december 2014 23:52

Hola! 

Håller på att värma upp fötterma i mystofflor och själen med en stoor kopp te. Kom hem från invigningen av musikhjälpen nere på stora torget nyss. Så fett. Det var sån härlig stämning och alla var taggade att rädda människor i sin kamp med HIV. Det är nämligen det som insamlingen går till i år, stoppa spridningen av HIV och hjälpa de som redan är drabbade. Seinabo Sey var första artist ut med sin fina stämma och om det inte vore lite för kallt, skulle jag bo på kärlekens torg, som Kodjo kallar det, hela veckan lång. Han, Petter, underbara Linnea Henriksson och jag. Vore nåt.


Det har redan gått en månad sen sist. Inte klokt. Jag kan omöjligt dela med mig av allt som har hänt i mitt numera superhändelserika liv(hehe) men några guldkorn finns det nog. Som föregående helg. SOM jag hade väntat. Jag och Anneli hade taggat länge, jag och Emelie hade tjatat om det i skolan och jag och Amanda hade peppat inför det SÅ mycket. Mr Thomas Stenström!! Publikrekord på vdala. Alla tjejer och Rasmus längst fram och jag kunde inte döja hur lycklig jag var. Forever young.

Den helgen bjöd även på fantastisk julkonsert på slottet med Allmäna sången som Amanda är med i. SÅ fint. På fredagen var det kvalle häng med sotistjejerna hos Molly, som väckte många tankar och känslor. Låt det inte ta för lång tid tills nästa gång. Speaking of sot, sprang på max på dansgolvet en annan helg. Den tokern hade jag ju bara väntat på att springa på, men måste ändå säga att det var på den mest otippade kvällen. Det var slutet släpp på Snerikes och jag hade varit på teaterfest och sittning innan(vilket var galet kul btw!). Men som en gubbe i lådan var han där med syrran som går i kören. Så kan det gå. Det är ju trevligt att vi ska drämma in i varann i alla fall EN gång om året typ. Den kvällen var grymt bra med mycket sång, ballonger och efterfest. Känner att teatrarna är ett riktigt skönt gäng. 


Tentaångesten börjar krypa sig på hur mycket jag än försöker få den att sluta göra det. Pang sa det och det är snart jul. Ska jobba en del i Stockholm så nu kommer jag vara där rätt mycket efter den här veckan. Därför jag känner att jag måste få någon ordning på människorkroppen i mitt huvud. Eller kanske någon ordning på mitt huvud i människokroppen.. oavsätt så har jag och Amanda konstaterat att vi är en jäklarns häftig organism vi människor och det är stört att allt ändå funkar, oftast. 


Har jag berättat om att jag förlorat min "sticka i patient"-oskuld? Sååå roligt var det men OJ så nervös. Fick ta en gång till, en b12 injektion i rumpan, förra gången och det är så knasigt att jag kan bli så exalterad. Eller som när jag fick ta en massa venprov på en av sköterskorna så hon såg helt sönderstuken ut i personalrummet efteråt. Men jag fick ut en massa blod, tjoho. Tror jag kommer klara det här jobbet galant om jag njuter så av att sticka folk. hihi.


Måste bara nämna helgen som varit. Hade episkt häng med nya faddergruppen jag gått med i till nollningen i vår. Vi är Scooby doo, så nice. Kvällen fortsatte till Spermlands som var grymt och efter några korvar(jaa jag åt några stycken för det var så gott) drog vi för första gången till Bj:s. Finns inte mycket att hämta där än epilepsianfall av dampande lampor och överkåta 94or.. Men vårt snyggäng var där så hängde lite med de innan vi beslutade att kvällen faktiskt var över. Tackvare underbar solpromenad med frugan i lördags och en otrooooligt slapp kväll, orkade jag var supereffektiv igår. Känner mig faktiskt riktigt nöjd. Om jag ska känna mig lika nöjd imorn och hinna plugga innan det är cirkelfys med björne så måste jag nog sussa nu. Det blev nästan en uppsats men som sånt är livet som student när en har tusen andra saker som händer. 


Ses snart igen amigos, puss


Ovido - Quiz & Flashcards