freedasliv

Alla inlägg under juni 2014

Av freedasliv - 22 juni 2014 00:16

En midsommarnattsdröm. Man kan inte låta bli att tänka på den typiska bilden man har av ett midsommarfirande när den härliga aftonen närmar sig. Att man ska vara ute på landet, drömma om den man ska gifta sig med, om alla jordgubbar man ska äta och hur somrigt och underbart allt ska vara. Hur många gånger blir det som man tänkt sig? Regnet bara öser ner, någon för full och förstör stämingen eller så dyker något annat irriterande upp som förstör den här perfekta idylliska bilden av hur det äkta firandet ska gå till. Därför så lät jag bli att tänka för mycket. Små doser av tankar på midsommar och även inslag av nyårskänslor träde in under kvällen vilket vi bara välkomnade. Det finns alltid något att fira. God mat, god dricka, goda gubbar, goa vänner och ett gott humör. Mer behövs inte. Därför blev inte mitt firande som jag tänkt mig utan jättebra.   

Den vackra midsommarstången.

Av freedasliv - 19 juni 2014 23:51

Ett inlägg utan att egentligen veta vart det ska leda eller handla om. Det började jag på nu. I en sen timma(definitivt efter sängdags egentligen). En övertrött och blivande Ännutröttare Frida blev skrivkåt(ja du läste rätt) men utan att veta vart hon ska börja. För saker att skriva finns det alltid. Egenligen föredrar jag ju papper och penna. Skrev faktiskt i dagboken för första gången häromdagen sen jag kom hem. Helt sjukt. Blev bara 11 sidor.


Nej men livet förtsätter i galen takt. Lagom inkörd bland blommorna är man tills man ska sluta. Imorgon är det grand final och ALLT ska säljas. Träninge  är igång och det KÄNNS trust me. Cravar efter en ny cykel så jag kan cykla ute nu när jag kommit på att cykling är rätt bra grymt. Fast det visste jag redan. Biljard har annars blivit en ny hobby. Så länge de egna reglerna gäller såklart. 


Bråvallagänget har konstaterat att rödvin är jobbigt att få över sig så vi måste testa något bättre. Taggar som satan inför festivalen. Och imorn blir också greeat med middag hos mig på den härliga midsommaraftonen.


Med det sagt säger jag godnatt och dröm något sött.


Av freedasliv - 1 juni 2014 22:57

Det där med att det inte händer lika mycket saker när man är hemma som när man är på resa trodde jag på nyss. Men nu när jag ser tillbaka lite på de här veckorna vi har varit i Sverige så har jag nog ändrat mig lite. Jag har velat att det ska hända mycket saker hela tiden. Jag har velat hitta på roliga saker med kompisar eller velat haft kvalitéts tid med någon favorit och då har jag sett till att det hänt. Att gå på spelning eller plantera blommor är kanske inte lika imponerande som att hoppa bungy jump och dyka, men jag är då ändå lika glad och nöjd efteråt.


Här kommer en drös med ögonblick om det vore något intressant..

Valborg i Uppsala med halvan


 

Kärrgruvan hade spelning och Lindis drog dit mig. Mys och väldigt bra.


 

Mickis och Emil hade häng i sin nya lya. Bustrevligt.


 

Emil tod aldrig av sig bartenderrollen.


 

Middags mys.


 

Så kul att se Bobbo igen. Han gillade bålen.


 

Stoffe har blivit ännu ett år äldre, gamle man.


 

Annie kom som en vind, åt en glass, och for sin väg igen.


 

Mor och far drog med mig till uppis en sooolig dag. Lägenhet kirrad.


 

Mamma+mig+blommor=sant


 

Ullisbullisgudrun.


 

Gick och förtidsröstade och höjde rösten.


 

Sen intog T-rex Stockholm. Vi var överlyckliga.


 

Galen night out..



 

Franzi haka på och superbandet hade en andra reunion. Det var som om vi aldrig hade varit ifrån varandra.


 

Det är rätt grymt att jobba och hänga med mamsen, voltairelunch.


 

Stekarsommarn slog till under helgen.


 



 

Anneli ville posa med kycklingen.


 

En underbar dag ute på Valldemars udde, Djurgården.


Livet är rätt så underbart.


    


Ovido - Quiz & Flashcards