freedasliv

Alla inlägg under augusti 2013

Av freedasliv - 28 augusti 2013 23:14

 

Har bara Australien och Nya Zeeland i huvudet just nu.

 Slängde iväg ett meddelande till Zoe och Chelsea och de tog mer än gärna emot oss. Ännu mer pepp. De sa även att vi timar in den absolut bästa festivalen. Hur värt?

Av freedasliv - 26 augusti 2013 16:44

Nana vill dra och jag vill också draaaaa. Men fokus. Sen draaa.


Klassen är helt underbar. Jag har pratfiorna, nördarna, sötisarna, busisarna och de vanliga. Jag älskar de allihop. Idag pratade vi om serriösa saker på ett roligt sätt. Regler. Det var kul. Jag och mamma har varit uppe på vinden och rotat fram en massa böcker och lekar och grejs. Mys. Kommer sakna de små liven.


Helgen har varit grym. Var på kräftskiva hos Pelle i fredags. Röj. Hon var värsta satsarn med hattar, haklapp, tutor, serpentiner, sånghäfte och mycket meeer. Mycket(mycketmycket!!) skratt blev det under 5-kampen sen. Både ofrivilligt och frivilligt pussande. Kladdiga godisbilar i ansikten. Mosade apelsiner mellan bena(!?)(knäna..) och annat knas. KUL vare och riktigt värd kväll. ZombieFrida tog sig upp för att köa i 7 timmar med nana. Det var det värt. Vi stod på andra raden(av 7000 stående) och såg Robyn, Winnerbäck och Kent i Tele 2 arenan. Gaaalet värt. Efter en 5 timmars lång konsert var vi lagom möra och drog hem till mig. Sov som en sten.


IGÅR, efter ytterligare lite velande, tog jag ÄÄÄääntligen detta beslut och klipte av mig håret. Tror det blev ca 3 dm i nacken och lite mindre fram. Såå nöjd, du anar inte. Den här veckan är nämligen den veckan då allt ska hända sa vi. Och de kommande veckorna. Ska ha ett serriöst möte med chefis imrn och säga som det är. "Ändrade planer, vi drar snarare än vi trodde, typ." Jag älskar att vara fröken men denna fröken + hennes kompanjon har myror i brallan(som jag säger till barnen). Vi behöver åka, och det är snart. Jag är säker på att hon förstår och om inte så..aja ska ju bli en serriös pluggare sen ändå. Hoppas att vi får mötet på Kilroy som vi ville. Sen rullar det bara.



Du och Jag Nana


Vi ramlar runt på alla ställen som var öppna den natten
Vi var konstnärer och dom bästa i sitt slag
Vi skulle ta oss långt, vi två
Hon sa "en dag står vi över februari, du och jag"
Natten var så kall, vi höll hårt om varann
Nu stänger dom i Stockholm o människorna försvann
men vi, vi hade lusten i behåll
Ta min hand, jag följer dig, vi ska åt samma

Av freedasliv - 21 augusti 2013 23:25

Så mycket att berätta. Så mycket som händer. Tror jag kommer vakna upp om några veckor(månader?!) och inse lite. Men just nu är jag inne i racet och jag bara kör. Kör så det ryker skulle jag säga. Två dagar har passerat som riktig fröken. Känns riktigt bra. Det är underbara (låt mig återkomma med om de är riktigt lika underbara efter smekmånaden såhär i början bara). En helg har passerat i galna stan London och Woking. Reunion med afrikagänget. Schysst av Kris att låta oss crasha hans (gryymt snygga) flat på 13de(!) våningen och vi hade en riktigt bra långweekend. International presentfest, musikal(WICKED), musikfestival, popquiz med mama Cook, sharing is caring, shoppingshopping, nästanvilseilondonögonblick, pommes i mängder, dela med sig av livet-stunder och mycket mer. Miranda ska flytta till Sthlm btw, huuur bra?! Så nästa reunion är här såklart. Men först ska jag bara dra en sväng till Australien i typ ett halvår. About that, jag tror jag kommer sakna barnen massor och jag måste prata med chefen snart..

 

Av freedasliv - 11 augusti 2013 01:42

Ett jäkla skrivande av mig på nätterna.


Hade en trevlig kväll i kväll på kungsholmen. Jag, Josefin och Sofia med mammorna satt på Jossans innegård. Aasgood pizza och kladdkaka och det ena och det andra blev sagt. Mycket knäppt och mycket skratt. Fick samma känsla när jag kom upp till hennes lägenhet som när jag klev in i Josefinas lya första gången. AVIS. Riktigt fin och jag såg fram emot min första lägenhet(nån gång i framtiden) lite smått.


Appropå Josefina såg jag henne med mickis och linda på en grym grillmiddag och mys hos nana häromdan. Jag och nana lekte grillmästare i totalt ösregn. Värt. Massage, film en en paj på det så var vi iland och däcka i soffan. Jag intog även nanas säng(som vanligt) och råka även mitt i min skönhetssömn breda ut mig så att hon bytte säng en stund. Ops. Vi biffade oss lite på gymmet dan efter(nu är nya livet igång..igen) innan jag drog till jobbet. En ordentlig träningsvärk som påföljd men nu är vi igång.


Appropå jobbet så är det sista dagen imorgon. Sen är det tack och adjö Kappahl och hej svejs sturebyskolan. Läskigt men kul!


Appropå kul! Träffa hela gamla gänget.. Stjärnan/Maxen, Soffis, Annipanni och mollypolly på ett härligt parkhäng i onsdags. Mycket att snacka igen. Hade kunnat legat på rygg(med molly på mig) med de och tittat på stjärnorna hela natten. Men baba och dansen kallade och förutom de duktiga jobbarna(typiskt) så drog jag, maxen och Annie till baba sonic och röjde. Spårade och gled in utan att casha. Anneli blev uppraggad av en snubbe och jag hängde med grabsen. Lite orolig var jag men fick veta att hon levde och blev lugn. Kunde därför lugnt lunka från slussen till nacka med Karlkillarna i en timme. Mys. Ångest tyckte Erik när solen gick upp. Men det var fint över vattnet tyckte jag. För på något sätt syndes stjärnorna ändå.


Appropå stjärnorna. Dags att sova.


Vill du ha en idiot, lägg din hand i min

Av freedasliv - 10 augusti 2013 01:15

Ni vet när man drömmer en dröm och den känns otroligt verklig. Lite läskigt verklig. Vet ni att man kan känna tvärtom? Att något verkligt känns otroligt mycket som en dröm. Läskigt overkligt.

Jag hade en dröm. En bra dröm. Men det var tur att det bara var en dröm. Eller vänta..



Av freedasliv - 6 augusti 2013 22:56

Satt och lyssna på den här. Tänkte på dig. Blev glad.


Av freedasliv - 5 augusti 2013 22:56

Sommardagarna rullar och Frida hon dansar. Har förövrigt upptäckt att Stureplan inte är så pjåkigt. I alla fall när man inte betalar en spänn och får drägla över Skarsgård samtidigt. Dansa natten lång med Molly och KOPIA av kollokärleken var grymt. Fick bevittna härligt nattbad i soluppgången(japp de var nakna). Härligt är livet. Inte riktigt lika härlig var dagen efter då redbullen fuckat upp allt och man med en kvarts sömn ska palla sig till bussen som går till jobbet. Jobbigt. Men bakiskänslorna var snabbt glömda och det vara bara att ge sig upp på hästen igen. Det var ju PRIDE. En helg fylld med Mycket kärlek, tuttar, Mycket hångel, Starka åsikter, tårkade tårar osv. Paraden var låååång och vi såg hela. Jag, Anneli och Nana. Kul! Antonkussen hade middagsbjudning mitt i allt och det sluta i mörkret vid brasan med korv. Mys. Både Stureplan och Gamla stan fick besök av Brudarna som äger världen. Det var us agains the world. Jag och Nana. Sjuukt jävla kul. Nana är bästa middags och frulle fixaren btw. Puss på henne.


Med blåmärken, en säck med kläder och lite glassplitter i hälen börjar jag veckan glad. Så det ska vara. Ser fram emot "Känn igen sorg" med Systra mi inom kort(!) plus drinkkväll. Börja träna(igen). Lite episkt häng med Stjärnan och Anniepanni. Och mitt nya liv som riktig FRÖKEN.


Vi är ju snyggast just precis nu.



Av freedasliv - 1 augusti 2013 23:43

Allting snurrar och allt står still. Allt händer Nu men det händer ju Ingenting! Typ lite så känner jag nu.


Jag, förskolelärare? Inte riktigt min framtidsplan. Men 3 månader går väl bra. Och jag älskar ju barnen och att vara med de i skolan. Jag försöker intala mig själv att det här har jag gjort förut. Nu kan jag bara ha mer koll än när jag ska kasta mig in i en grupp på morgonen med planeringen kastad i ansiktet. Min egna lilla klass. Hur mys låter inte det. Barnen oroar jag mig inte för egentligen. Utan det är de som är anledningarna till att barnen finns. Föräldrarna.. Hur många knäppa, läskiga och konstiga föräldrar finns det inte? Jag kanske hade varit en av de om jag haft barn det vet jag inte. Men jag vet bara att det som får min lilla mage att bli lite orolig är tanken på när de ska sitta där, titta på mig med granskande blickar, och jag ska övertala de att denna 21åring utan utbildning som göra deras lilla 5årings första månader i skolan heeeelt underbara. Jag vet att det handlar om inställning. Om jag bestämmer mig nu. Jag kommer klara det. Jag kommer stöta på problem och jobbiga saker men det tar jag mig igenom. Med hjälp av andra. Det kommer gå superbra. Det kommer blir kul. Då är allt lugnt. Men det pirrar fortfarande. Men som de säger, en chans jag inte får missa. Jag kommer lära mig mycket. Växa. Så kan jag åka till Australien och växa ännu mer sen.


Jag kan flyga


Ovido - Quiz & Flashcards