freedasliv

Direktlänk till inlägg 24 september 2015

Uppsalalivet

Av freedasliv - 24 september 2015 17:00

Jag blir glad när jag känner igen namnet på ett läkemedel och vet vad det gör. Jag går och lyssnar på föreläsningar om abort och känner suget efter att lära mig mer. Jag blir helt tagen av kvinnors historier och känner att jag vill trycka in så mycket kunskap jag bara kan i min lilla skalle som jag sen kan använda för att hjälpa dessa kvinnor och en massa andra människor(av annat kön också såklart). Jag ska bli en grymt bra sjuksköterska har jag bestämt och jag ska tro på det. Sen kommer suget på barnmorska upp lite igen så ska fundera vidare där. 


Det är mycket eget ansvar att en läser det en ska och gör de uppgifter som är meningen att en ska göra. Det går lättare nu eftersom det känns intressant(det mesta). Jag känner att hjärnan är påväg att börja rulla igång på fullt alldeles snart. Jag är mer igång nu iallafall. Det känns bra att jag inte hade praktiken först så att jag hinner landa. 


Om ca en timme är det improteater på snerikes som gäller. Elinda ska också med, skojskoj! Var där förra veckan också och det var härligt att se alla igen plus att det var ett gäng nya för terminen som verkade skoj de med. Nu kommer det bli tvärtom, att jag saknar spexarna på Norrlands när jag imprar. En kan ju inte hinna allt. Hoppas att basketen dra igång snart också. Elinda hittade ett gäng tjejer som ska börja köra och vi hakade på, ska bli SUPERKUL. Som jag har längtat. Annars har jag sjuk träningsvärk i hela kroppen. Har testat campusgymmet med både Amanda och Emil och tror det blir dit jag drar mig nu när friskiskortet tar slut. Är SÅ trött på att träna själv.


Det var en superhärligt helg i Dalarna. Solen sken, mysigt häng med knasiga släkten och så fick vi med oss lite svamp hem. Jag och Emil såg till att göra iordning de direkt och passa på att avnjuta en kantarellmacka till middag, inte dumt kan jag lova. Jag längtar redan ihjälp mig efter honom. Då kan jag tillägga att vi sågs senast i morse, kommer antagligen ses senare ikväll när vi är klara på varsit håll och vi har även varit med varandra varje dag senaste tiden. Jag får inte nog. Det gör nästan ont att vara så kär. 


Hälsningar Kärlekstöntfrida

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av freedasliv - 8 augusti 2016 15:02

Hej. Jag unnar mig lycka. Jag kanske är en sån där äckligt positiv person som personer som älskar att vältra sig i negativitet hatar. Klart jag klagar, suckar och inte skrattar konstant. Men jag har insett vad min lycka är. Här och nu. Med alla er so...

Av freedasliv - 8 mars 2016 16:44

Ville bara säga att jag är impad på hur många starka, grymma och underbara kvinnor det finns och hur många av de som finns omkring mig och som dessutom är mina härliga vänner. Puss på er ni är bäst och så jävla snygga. Vi fortsätter kampen osv. ...

Av freedasliv - 1 mars 2016 15:50

Hola alla människor! Yes jag lever som aldrig förr men tyvärr inte bloggen så mycket. Därför kände jag för att bara glittra över lite av mitt liv på bloggen så den inte dör ut helt. Jag vet att du tycker om det så mycket mormor.  Tiden är konstig...

Av freedasliv - 3 november 2015 15:09

Heeeeey där ute i höstens friska vindar!   Har lite svårt att slita mig från Emils gosiga säng och från serietittande. Idag har jag typ inte gjort något annat än det plus ägt på quizcampen(läs hurrade högt när jag fick min första vinst av typ 7 m...

Av freedasliv - 27 oktober 2015 19:10


Livet leker. Just nu är jag superförkyld vilket är ganska irriterande då jag är sjukt rastlös och inte ens kan cykla till skolan utan att få andnöd. Inte kan jag spela basket eller hänga på campus heller. Prutt. Satsar på att bli frisk till torsdagsi...

Ovido - Quiz & Flashcards