freedasliv

Alla inlägg under september 2013

Av freedasliv - 26 september 2013 22:13

Bara så lycklig nu. Nana sa att vi fått biljetter till NRJ:s live session. Lördag kommer lätt bli den grymmaste. Någonsin. Dessa två människor. Sammadag. Om jag får vara tönt. Vill vara henne och gifta mig med honom. Jag vill. Jag vill.

   

Av freedasliv - 25 september 2013 22:29

Blir glad av att träffa korvis. Blir glad av att tänka att du finns i mitt liv. Vi hade just en bra myskväll.


Visst känns det skönt att vara vid liv.

 

Av freedasliv - 24 september 2013 23:54

   Vad har just jag förtjänat för att få tillbaka hostan? Varför kan jag inte få vara frisk nu efter tre veckors lidande. Jag ville bara träna lite. Boxa lite. Vara arg och slå lite. Meeen nej hosthost. Det är så synd om mig. Nu när jag dessutom kommer ha träningsvärk OCH hosta. Och Revenge är slut. För nu iallafall. Det är ju döspännande och vi måste vänta tills vi kommer hem för att se närsta säsong. Alltså dölänge. Och jag har druckigt för mycket te så jag måste springa och kissa hela tiden. Och jag börjar tidigt imorn. I och för sig inte lika tidigt som senaste mornar men jag trodde (önsketänkte) att de var torsdag imorn som är min sena dag så jag blev besviken. Kommer säkert regna imorn också. Perfekt eftersom det är utedag..


Men vi åker snart. Känns bra.  

Av freedasliv - 22 september 2013 18:43

Har bara två avsnitt kvar på revenge säsong 2.. nästan så att jag vill dra hit nana ikväll och vi tittar klart. Fast jag är trött som tusan. Vi var här hemma i fredags med mams och paps. Vi tittade på idol. Såg på när snyggkevin gjorde bort sig (stackarn). Sen var det revenge som gällde. Det är mitt i upplösningen och vi var för trötta för att kunna se klart. Galet vad en serie kan ta över en.


Var på otroligt mysig födelsedagslunch för josefina igår. Hon som är så söt bjöd oss på maten och vi gick till ett underbart litet hak i hökarängen som heter "Lokalrätten". Vi blev ett gäng som satt och åt de närodlade grönsakerna och blombladen. Riktigt gott. Försöker få familjen att äta mer vegetariskt. Går sissådär men jag kämpar. Efter maten blev det supertjockisgottis-fika hemma hos Josse. Jag fick träffa folk som jag inte sett på föör länge. Norea, Fia, Stoffe, Nora. Skojsigt. Efter skönt häng i soffan, med alldeles proppfull mage, tog jag mig sedan vidare för att möta upp Annie och sen dra till Soffipropp i Skogås. Vi handlade mat och i väntan på Molly lagade vi den och pratade ut om Allllt möjligt. Kvalitétstid gånger tusen blev det sen resten av kvällen. Uppdaterade varandra om allt man kunde komma på. Lovade att hålla fast i varandra nu när vi mer och mer går åt olika håll. Jag Anneli drog sen till stan senare på kvällen och hann hänga med födelsedagsbarnet, Adam, Nora med kille och Nana ett tag på debaser slussen innan de stängde. Kallt men trevligt. Bra lördag.

Idag åkte jag och Anneli hem till Mollys nya lägenhet i Hornstull. Jag nästan dör av avundsjuka. Riktigt fin var den. Vi har bestämt att där ska bli vårat superhäng nästa sommar.


Ibland när jag stannar upp och ser på mitt liv som jag ser på andras, utifrån, så blir jag nästan lite nervös. Händer allt det här verkligen mig? Klarar jag av det som är påväg att hända mig? Är det verkligen MIG det här handlar om? När jag har gjort det så får jag en bättre bild av vad det är som händer. Nu har jag koll. Imorgon måndag igen. Nya tag. Klockan ringer..5. Gaahh dags att sova!

Av freedasliv - 20 september 2013 23:49

Ibland tror jag att jag är lite psyko. Eller jag är det lite. Jag är inne i min egen värld. Jag flyger iväg och det bildas nåt slags mellanrum mellan verkligheten och vart jag är. En genomskinlig väg. Ljuden låter som genom vatten och även bilden gungar som om man såg genom vågor. Jag vet inte hur, men jag bara hamnar där. När det blir förmycket att ta in då sorterar jag ut. Kanske inte alltid det viktigaste men det som jag tror är det och det jag hinner snappa upp innan det blir för mycket.

Jag har blivit mer förvirrad. Alltså mer än jag var förut(!!). För jag övar inte hjärnan lika mycket som förut. Den hålls inte lika aktiv och minnet är som med konditionen. Måste hållas igång. Det är jobbig och jag blir trött på mig själv. Försöker få nån ordning på det.



Av freedasliv - 16 september 2013 21:09

    

Orkar inte skriva. Låter bilden säga mer än mina ord.

Av freedasliv - 10 september 2013 18:54

Allt på en gång.

Jobba. Jobba. Boka resan. Motvilligt byta rum. Försöka jobba ännu mer. Leva ekonomiskt(suuuck) Och vadå? mitt i allt ska jag dumpa p-pillerna också. Ne nu blev det mycket på en gång.  "Du är så lugn och cool" säger de. Ni anar inte hur jag känner inuti..!!


Btw, dumt av Miss Maggio att inte visa några datum för spelning. Gör en typ lite tokig. Speciellt när nya singeln var ungefär dögrym.


Ingenting glöms och det finns ingenting som du kan göra åt de

Av freedasliv - 8 september 2013 21:29

En helg har närmat sig sitt slut. En helg på landet Lisö. Den har varit skön. Vi tog den röda bilen och rullade först till affären. Efter skratt, skrik, mycket diskussioner om mat och nära till utbrott, kom vi fram till gemensamma beslut om helgens måltider. Väl framme i stugan gjorde vi oss hemma. Mycket stoppade vi oss. Mycket snack fick vi ur oss.  Sällskapsspel. Filmmys. Deeptalk. Rödvin. Ost och kex. Vindruvor. Trots att vi ständigt pratade om hur stora och "vuxna" vi blivit så fanns det även ca 1 kg lösgodis. Hade dock velat haft mer ost var vi överens om. Vi såg på stjärnhimlen och funderade på hur framtiden skulle bli. Vi kramades. Myste i solen. Njöt av varandras sällskap och av den sista delen av sommarn. Sååå bra va deet.

       

Ovido - Quiz & Flashcards