freedasliv

Alla inlägg under juli 2013

Av freedasliv - 31 juli 2013 01:03

Ni vet de där tillfällena som man vill stanna upp. Då man önskar att klockan kunde stå still i några extra timmar för just det ögonblicket vill man så gärna behålla och aldrig lämna. Man bara önskar att man fick stanna precis Där för att det var så underbart. För att man visste att minuterna, dagarna, veckorna och månaderna framåt inte skulle bli lika bra. Vad man trodde då i alla fall. Man blir som en 5åring som inte vill åka hem från sin kompis när mamma kommer för man är mitt inne i en fantastisk lek. I barnets värld kan leken aldrig bli så bra igen. I verkligheten kanske det heller aldrig kan bli så bra igen som man kände då, just i det där speciella ögonblicket. Eller så kan det bli det. Det vet jag inte. Själva ögonblicken i sig är nog inte själva kruxet. Det är snarare att man bestämmer sig för att spara de. Spara de i minnet. Att ha minnet som kommer i vägen för nuet. Att ha sparade ögonblick som stänger ute nya ögonblick. Det är problemet.

Av freedasliv - 30 juli 2013 22:45

Ger det så mycket att hämnas? Mår man bättre då? Jag sträcker mig till att låta mig vara skadeglad. Inte att jag har orsakat något utan bara kan njuta lite när det går snett för någon annan. Någon som man vill ska få känna på det. Det är ändå okej.

Av freedasliv - 24 juli 2013 00:49

             

Av freedasliv - 22 juli 2013 22:28

Sååå var man hemma igen. Kroppen värker. Hjärtat värker av lycka. En av de bästaste helgerna avklarad. Vart ska jag börja? Vi har haft det så jävlarns bra. Fint väder varje dag. Mycket skratt. Musik i överflöööd. Håkan var för bra så jag grät. Frida, Anneli, Nana. Tre lyckliga tjejer. Kärleken bara växte. Icona Pop ägde stället strand. Grymt. Vi hand i hand. Nana och jag var varma men ville att Ted skulle vara lycklig så fortsatte i några timmar. Monstertältet var riktigt nice att ha och väldigt eftertraktat. Vi är väl kända för byggandet av det i natten och våra fantastiska danser på alla ställen. Började med Sofies och Molly galna ben. Slutade i KAOS framför Hasslewannabe. Jag har haft det så himla kul och tror alla känner lika. Turistat till Långa Erik på Norra Udden. Lyxat med både vanlig och räkbuffé. Avnjutit många drycker i solnedgång/uppgång. Öl-land där rosét tog över ölhjälmen. Där räkorna sprutade ur Annelis öron. Där Fejkhåkan försvann(tack å lov). Där Nana lärde sig av mästarn Annie och blev racerförare. Där Håkan nådde våra hjärtan på riktigt. Där livet kändes enkelt och lyx. Där vi avnjöt en glass vid vattnet och undrade vad vi hade gjort för att förtjäna så mycket bra. Jag älskade att ramla borgholms glada gator fram mer er.


Vi stannade uppe till solen, ingen fick väcka oss förns vi var visare och äldre och vi sket i allt för vi älskade det!


 


Av freedasliv - 17 juli 2013 00:32

Vad är det med mig att skriva sent på kvällarna? Jag kommer liksom mer till ro då. Det kliar i fingrarna och jag vill bara få ner några rader på ett papper eller på bloggen. Det är skönt. Egentligen borde jag sova. Har varit uppe lite för sent för mitt egna bästa de senaste dagarna och imrn är ju the big day, Epicölandsingelröjjroadtrippen, och då gäller det att vara på topp. Synd att Linda inte följer med men resten är stabila. Jag, Nana, Anneli, Molly och Sofie. Vilket gäng. Har en känsla av att det kommer bli GRÖMT. Raggsockor, bikini, ölhjälm, bamsetält och varandra. Tror pussklockan kommer bli super. Bara den kan användas på alla och inte bara på mig haha. Öland och Håkan, nu jävlar.


Rockenroll, blåa ögon - igen.

Av freedasliv - 12 juli 2013 14:17

Har spenderat min lediga dag i SOLEN. Har njutit och njutit. Min Lilla lilla lilla syster ska åka till Alanya om en kvart. Känner mig som en nervös och orolig mor(i smyg). Ska ner och köpa saftigt kött att grilla och vinare till ikväll när jag och Nana ska till Lindas Episka grillparty. Ska bli superdupergrymt. Imorgon blir det den klassiska grillningen på altan med släkt och jordgubbstårta. Isabell är även lovad tårta. Hon tyckte det var en evighetslång tradition som inte på något sätt får brytas. Jag håller med.


Med detta sagt bjuder jag på en härlig sommarbild  


Av freedasliv - 10 juli 2013 22:29

Dagarna går. Den ena lik den andra och den andra inte lik den tredje. Har haft en fantastisk tjejmiddag. Det gick alldeles för fort men det var lyckat. Lyktorna hängde där de skulle. Mina älsklingar var alla där de skulle. Mina tjejor. Och allt var bara väldigt bra.


Sjukt varm och fin dag på söndan spenderades med Anneli, Molly, Nana, Josefina med Adam och hans vänner. En badutflykt till blå lagunen blev det och vi alla var lyckliga för mängderna av resten från middan innan som blev perfa picknick. Bra dag.


Min stora dag på måndan började som härligast med sång på säng med paketisar och jordgubbar. Lite jobb i fem timmar blev det mitt på dan. Där hann jag bjuda på paj och få en chokladask. mooms. Dagen avslutades perfekt på nytorget 6 med gudomligt god middag med familjen. Sammanfattningsvis så har det varit fantasiskt att fylla 21 och jag har fantastiska människor hos mig.


En del födelsedagar kommer man ihåg bättre än andra. Min förra kommer jag nog minnas länge. När man fyller år så här kan man inte låta bli att tänka på livet lite och hur mycket som har förändrats sen ett år tillbaka. Eller vad som kommer förändrats till om ett år. Jag vet i alla fall att jag kommer vara hemma igen vid den här tiden nästa år. Vad som ska hända där i mellan återstår att se och du anar inte hur TAGGAD jag är på att upptäcka vad det är. Vi lever ju bara en gång.


Take a win, take a fall
I never wanted your love but I needed it all

Av freedasliv - 6 juli 2013 01:49

Idag har jag väntat på i en vecka. Är inte riktigt där egentligen utan måste sova innan det blir idag på riktigt. Men sen är det lördag. The big lördag då jag ska samla alla de finaste själar jag känner på en grym tjejmiddag hos mig. Alla de som på sitt egna lilla vis påverkat mitt liv och som har sin egen lilla bit av mitt hjärta. Mina kära tjejkompisar. Jag älskar de allihop. Imorgon samlar jag de på min altan.

Myslyktorna är upphängda i taket. Dukarna är på borden. Ena delen av förrätten är fixad. Efterrätten är förberedd. Fördrinksrosé är inhandlat. Kockskillsen är vässade till imorgon(med kära mammas hjälp såklart). Klänningen är fixad. Musiken är listad. Frida är virrig som vanligt. Och störst av allt är kärleken.


 

Balla  

Ovido - Quiz & Flashcards