freedasliv

Direktlänk till inlägg 14 september 2015

Det är inte du, det är jag bloggen..

Av freedasliv - 14 september 2015 10:42

Hejhoppgalopp! 

Så här dålig har jag aldrig varit i min och bloggens relation, fyra månader har gått sen jag sist skrev. Inte klokt. Som du förstår kommer det vara omöjligt att ta ikapp allt härligt som har hänt(det är faktiskt mest en massa härligt som har hänt) men några små grejer kan jag nämna. En hel sommar har passerat. Jag jobbade på Dalens sjukhus i 9 veckor och har lärt mig så otroligt mycket. Nu blir jag nästan kaxig om någon frågar om jag kan ta ett blodprov eller sätta en kateter. Det var stundtals stressigt men också så roligt. Ska tillbaka och jobba om några veckor igen. Skoj. 

Festivaler har det blivit två av i sommar iallafall. Bråvalla i början tillsammans med förra gänget plus några till. Grymt var det och vi genomlevde tre årstider under dessa dagar men peppen bestod. Sedan var det sommarens fantastiska avslutning Popaganda sista helgen i augusti. Det var en avslutning på topp. Jag och Emil sprang fram och tillbaka mellan de två scenerna som tokar eftersom i stort sätt alla som var där var grymma. Några fick vi beskåda lite längre ifrån för att få i oss viktiga grejer som mat och såklart öl. Nöjd är jag definitivt. Har hängt ute på Säck i skärgårn med min godis två gånger och haft det underbart. Första helgen ger mig pirr i magen av att tänka på. Den andra var skojskoj med bla. paddling och även där pirr i magen. Han ger mig pirr i magen den mannen och jag är så förälskad. Sommaren har annars bestått av annat sthlmshäng med vänner och familj och det har varit finfint. Dock har en längtat tillbaka till Uppsala rätt så mycket ändå och vardagshäng med Mandis och andra knasbollar. Så när nollningen(och skolan såklart men betydligt mindre fokus har den fått) började var det underbart att se alla igen. Nu har två veckor passerat och jag har spenerat många härliga timmar tillsammans med rytmisk gymnastik-gruppen och alla andra. Bra nollning. 


Jag har inte riktigt hunnit tänka efter eller landa den här terminen ännu. Det har varit så mycket glitter, öl och annat härligt att en har glömt bort typ klinisk omvårdnad och sånt kul. Därför måste jag idag kolla upp allt som ska göras samt sätta mig med Mandis och plugga lite senare på nation. Om jag känner oss rätt så lär det bli 50% det och 50% annat blaj och mys men det är viktigt det med. Saknar henne typ fortfarande som i somras, fast hon är mycket närmre nu(jag som äntligen har förflyttat mig närmre) och nu ska vi äntligen börja vardagshänga igen. Som jag längtat. Annars drar väl allt möjigt annat igång som improteatern och sånt skojskoj. Jag är taggad på en ny termin, wopwop osv. Drar till Dalarna nästa helg med löjliga familjen och släkten, Emil tror det kommer bli som en sån där komedifilm när pojkvännen ska med första gången, det lär bli så hehe. 


Hejhopp gummisnopp och på återseende

Fridaaaaa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av freedasliv - 8 augusti 2016 15:02

Hej. Jag unnar mig lycka. Jag kanske är en sån där äckligt positiv person som personer som älskar att vältra sig i negativitet hatar. Klart jag klagar, suckar och inte skrattar konstant. Men jag har insett vad min lycka är. Här och nu. Med alla er so...

Av freedasliv - 8 mars 2016 16:44

Ville bara säga att jag är impad på hur många starka, grymma och underbara kvinnor det finns och hur många av de som finns omkring mig och som dessutom är mina härliga vänner. Puss på er ni är bäst och så jävla snygga. Vi fortsätter kampen osv. ...

Av freedasliv - 1 mars 2016 15:50

Hola alla människor! Yes jag lever som aldrig förr men tyvärr inte bloggen så mycket. Därför kände jag för att bara glittra över lite av mitt liv på bloggen så den inte dör ut helt. Jag vet att du tycker om det så mycket mormor.  Tiden är konstig...

Av freedasliv - 3 november 2015 15:09

Heeeeey där ute i höstens friska vindar!   Har lite svårt att slita mig från Emils gosiga säng och från serietittande. Idag har jag typ inte gjort något annat än det plus ägt på quizcampen(läs hurrade högt när jag fick min första vinst av typ 7 m...

Av freedasliv - 27 oktober 2015 19:10


Livet leker. Just nu är jag superförkyld vilket är ganska irriterande då jag är sjukt rastlös och inte ens kan cykla till skolan utan att få andnöd. Inte kan jag spela basket eller hänga på campus heller. Prutt. Satsar på att bli frisk till torsdagsi...

Ovido - Quiz & Flashcards