freedasliv

Alla inlägg under april 2015

Av freedasliv - 28 april 2015 22:43

Åh vad tiden bara rullar förbi och jag försöker njuta av varje sekund. För exakt ett år sedan kom jag och nana tillbaka från våran resa. Inte klokt. Så annorlunda livet ser ut från år till år. Här är jag nu, i Uppsala som jag kallar hemma, och glider runt mellan mitt livs olika aktiviteter. 


Spexföreställningarna med Nonsens gick superduper och det var så sjukt kul alltihop!!! 5 föreställningar och inte en enda sig lik. Precis som det ska vara med omstarter och bus. Många kom och kollade vilket var nervöst men också skojskoj. Söndan var familjedagen och så gick vi ut på restaurang efteråt. På måndan var det polarnas tur. Hela första raden var folk från min klass och lite längre bak satt Anneli, Emil och gänget. Att vara med i Norrlands storspex var något av det bästa jag har gjort. Har haft så sjuuukt kul, både under rep och föreställningar och lärt känna så många nya härliga människor. Sen har jag också fått utlopp för all knasig energi och fantasi inom mig. ÅÅh jag älskar det helt enkelt. 


Våren är här. Valborg börjar närma sig med stormsteg. Skvalborg idag. Jag börjar inte firandet förns imorgon, kvalborg, efter praktiken. Är så gaaalet taggad. Joel Alme spelar på Vdala så jag och Emil ska dit. Innan blir det vinare med Amandis, kanske nån trevlig förning och en sväng till Snerikes. Valborg kan bli hur som helst. Vet i alla fall att Matida kommer hit, tar med sig Eila, Eko blir rånice, champangebrunch lika så och vi får väl se om vi hamnar på rave i skogen.. återkommer med resultatet. 


Tog med mig mannen hem till la familia i helgen. Det var nervöst men jättekul. Förvånade mig själv när jag frågade om han ville haka på. Lagom ompysslade blev vi. Gosig middag hemma hos mormor blev det också. Han vart inkastad i min knasiga familj och tycktes trivas väldigt bra. Basket spelade vi också och trots att han är en fotbollskille fanns det en del basketkrut i honom med. Satans trött blrv jag haha. Trots att kl ringer 05.15 så kan inget få mig på dåligt humör just nu. Fjärilar i magen, en valborgsvecka på intåg och vi ska leva life. Allt jag behöver säga. Jag är så nöjd så. 




Ovido - Quiz & Flashcards