freedasliv

Alla inlägg under september 2014

Av freedasliv - 27 september 2014 15:06

Ibland får jag tillbaka tankar som jag redan som liten funderade på. Om jag skulle bli författare när jag blir stor kanske. Fast jag idag borde antingen städa, plugga eller ta tag i mitt liv på något sätt, så fastnat jag istället i babel på tv och och jag sitter fast. I nästa sekund sitter jag och funderar på om en skulle satsa på något annat av de där sakerna som jag så många gånger har insett är saker som jag älskar. Jag är på ett sånt där inspirerande humör. Det är så ovanligt. Dagen efter en lite för grym kväll brukar en dränka sig i bakisångest och självömkan. Allt som en tänker på är oinspirerande. Idag är det tvärtom. 



Av freedasliv - 23 september 2014 11:35

Det är så skönt att känna att det är rätt. Jag har valt rätt. Det är också så himla kul att kunna säga att det är kul. Det är kul att sitta och trycka in kunskap om hur cellens membrankanaler fungerar eller varför man får diabetes. Föreläsningarna gör mig inspirerad och taggad på att lära mig mer och mer. Så skönt att jag känner så här. 


Men det här med att man måste vara duktig och vara en effektiv pluggare går vissa dar bra, andra dar lite sämre. Vissa dar bara rullar det på hur bra som helst. Andra dar lagar man paj istället eller låter youtubeklipp på Ylvis ta all ens pluggtid. Men ett gott skratt förlänger livet och de knasarna får en verkligen att skratta. Så jag låter mig distraheras av skojsiga saker så jag håller en bra balans och inte dyker förlångt ner bland teorin kring de kemiska reaktionerna i kroppen, utan låter mig istället uppleva de(lyckoruuus). Blätråkig info imorse som sa att obduktionen imorgon är iställt. Hade sett fram emot det som tusan(jag ser det som en kropp att studera och inte en person, annars blir den här peppen så skum). Förväntar mig en annan dag inom kort. Pepp pepp.


Lite senare ska det bli häng med bästa halvan. Nu har vi båda återhämtat oss efter nolleveckorna. Ska käka middag ihop och kanske tar oss en titt(höhö) på snerikes lokaler vid senare timma där även Manda och några nog ska hänga. Dock med visad hänsyn till min(obotliga??) hosta. När jag ska forska som sjuksyrra ska jag bota alla världens sjukdomar. Jajemän. 


I alla fall, dags att återgå till min människokroppenbok. Vill bara nämna mitt underbara andra(tredje?) hem 2 minuter här ifrån. Amanda och Alice lya är rätt fet och de har en oförskämt skön soffa. 



Av freedasliv - 12 september 2014 23:52

Vet inte hur jag ska beskriva mina första veckor i denna underbara stad. Galna. Latjo. Grymma. Fantastiska. Sömnbrist, reccedans, billig öl, demoner, reccefrid, cyklar(!!!), barrunda, oh ah rädda liv, säg oh ah rädda liv,  redan stammisar på Max, borttappad mobil, minikris, återfunnen mobil, livsglädje, dans i massor, nollemösssan på, en jävla massa nya sköna människor, NATIONERNA, bästa praktikdagen, dyra skolböcker, peppande föreläsningar osvosv. Cyklade en timme och hämta min nya mac(tredje gången gillt) och hämta ut nya älsklingskånken på posten samma dag. Rena rama julafton. 


Så, Uppsala, du har verkligen levererat. Stämningen i denna stad är helt underbar. Imorgon slutsittning med spex. Aspepp.  

Dunsa ner i solen med Manda. Myspys.


 

Domus spektor offra grisen..som vanligt.


 

Stadsvandring med en del av demonfamiljen.


 

på Vermlands under barrunda. Samla poäng.


  

Stocken med Annie, Rasmus och hans födelsedagsgurka. 






Ovido - Quiz & Flashcards