freedasliv

Direktlänk till inlägg 15 september 2015

Skrivandet är igång

Av freedasliv - 15 september 2015 09:16

Se och häpna, två dagar i rad??


Jag har läst Annelis härliga reseblogg (http://hellonepal.blogg.se) där hon uppdaterar om sina 5 månader i Nepal där hon har praktik nu sin 5:e termin på socionomprogrammet. Jag blir alldeles varm inuti av att tänka på det, det känns så himla rätt för henne. Hon berättar en massa intressant om hur hon bor, vad hon får göra och vilka människor hon är tillsammans med där borta. Hon inspirerar sin gamla Afrikakompanjon till att anstränga mig mer för att kolla upp och ligga i för att att jag själv ska komma iväg på praktik eller projektarbete utomlands. Jag var på ett kort möte om detta häromdagen, men insåg att jag nog snarare kan läsa mig tilll den information jag behöver för olika stipendier, utbyten och så vidare, eftersom T5:orna var många där som hade lite "sista chansen" på sig och jag var mest ivägen haha. Jag är sååå peppad. Däremot har en annan slags planerad resa sakta börjat svalna i sin pepphet för mig... jag var ju sjukt taggad på att dra till Vietnam i vinter med Emil och möta upp Anneli och Cicci. Jag har numera insett att det är precis under min tentaperiod och jag misstänker att jag troligen kommer faila den tentan om jag istället spenderar tentaperioden i fantastiska landet Vietnam. ÅÅÅhh jag vet inte, jag vill ju ändå så himla gärna men det blir ju så tight.. :/ Nää, måste fundera så det knakar vidare. Jag är ju egentligen inte den som är den och säger nej till resa och äventyr. Så frågan är om jag tappat bort mig själv lite eller om verkligheten faktiskt bara kommit ikapp mig. Haha jag återkommer om detta. 


Nu när skrivandet ändå är igång så ska jag nog passa på att göra det jag egentligen borde göra och det är att plugga. 

Au revoir!

/En morgonrocks Frida


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av freedasliv - 8 augusti 2016 15:02

Hej. Jag unnar mig lycka. Jag kanske är en sån där äckligt positiv person som personer som älskar att vältra sig i negativitet hatar. Klart jag klagar, suckar och inte skrattar konstant. Men jag har insett vad min lycka är. Här och nu. Med alla er so...

Av freedasliv - 8 mars 2016 16:44

Ville bara säga att jag är impad på hur många starka, grymma och underbara kvinnor det finns och hur många av de som finns omkring mig och som dessutom är mina härliga vänner. Puss på er ni är bäst och så jävla snygga. Vi fortsätter kampen osv. ...

Av freedasliv - 1 mars 2016 15:50

Hola alla människor! Yes jag lever som aldrig förr men tyvärr inte bloggen så mycket. Därför kände jag för att bara glittra över lite av mitt liv på bloggen så den inte dör ut helt. Jag vet att du tycker om det så mycket mormor.  Tiden är konstig...

Av freedasliv - 3 november 2015 15:09

Heeeeey där ute i höstens friska vindar!   Har lite svårt att slita mig från Emils gosiga säng och från serietittande. Idag har jag typ inte gjort något annat än det plus ägt på quizcampen(läs hurrade högt när jag fick min första vinst av typ 7 m...

Av freedasliv - 27 oktober 2015 19:10


Livet leker. Just nu är jag superförkyld vilket är ganska irriterande då jag är sjukt rastlös och inte ens kan cykla till skolan utan att få andnöd. Inte kan jag spela basket eller hänga på campus heller. Prutt. Satsar på att bli frisk till torsdagsi...

Ovido - Quiz & Flashcards