freedasliv

Alla inlägg under mars 2016

Av freedasliv - 8 mars 2016 16:44

Ville bara säga att jag är impad på hur många starka, grymma och underbara kvinnor det finns och hur många av de som finns omkring mig och som dessutom är mina härliga vänner. Puss på er ni är bäst och så jävla snygga. Vi fortsätter kampen osv.

Av freedasliv - 1 mars 2016 15:50

Hola alla människor!

Yes jag lever som aldrig förr men tyvärr inte bloggen så mycket. Därför kände jag för att bara glittra över lite av mitt liv på bloggen så den inte dör ut helt. Jag vet att du tycker om det så mycket mormor. 

Tiden är konstig tycker Emil och jag kan inte annat än hålla med. Den här tiden förra året höll vi på att datea som bäst. Ett ÅR sen! Snart är det ett år sen vi blev vi på riktigt. Insaaaane. Jag går termin 4 på programmet. Bara 2 kvar sen!! Isabell ska ha barn(!!!!) och Amanda flyttar ihop med Anton. Bara jag som låtsats vara vuxen? kanske är vuxen, men vägrar finna mig i det? Eller bara så där halvvuxen att jag väljer mina vuxendagar? Oavsätt så går vi ju mot äldre tider jag och mina vänner. Detta trodde jag ju inte skulle hända, eller i alla fall inte NU!


I lördags döptes Henry och det var fint. Jag hade lite svårt att ta till mig mig allt för prästen var väldigt Gud hit och Gud dit(kanske prästens grej jag vet men en del anpassar sig lite vilket den här inte riktigt gjorde). Men när jag såg de stolta föräldrarna och Emil som gudfar stå där framme och sjönga "Du vet väl om att du är värdefull" rakt till Henry, då tryckte tårarna på. Helt sjukt att bli förälder egentligen. Till och med jag får moderkänslor för den lille gossen och vill skydda honom(Emils uppgift det där med att omfamna osv) så kan jag typ inte tänka mig vad Anton och Sofia känner. Jag längtar galet till att vi är barnvakter. Pontus och Anna var smarta att ge det i doppresent de busarna. 



Om ett år står jag glad(och skräckslagen) inför min examen alldeles snart och då ska jag ut och rädda liv. Känner mig otroligt taggad men också lite rädd. Jag har haft min långa praktik precis. 5 veckor på hjärtintensivavdelningen (HIA) och det har varit SÅ kul. Så kul att jag sökt jobb där nu och att jag absolut kan tänka mig att jobba där när jag är klar. Alla är så jävla duktiga och det är spännande med hjärtpatienter. Från den här veckan har jag mina korta placeringen. Den här veckan är jag på öron-, näsa- halsoperation. Idag fick jag stå steril med operationssyrran och jag kommer väl drömma om att hålla mig steril inatt. Det hade Elinda gjort sa hon. spännande. Op.syrra skulle jag också kunna tänka mig längre fram i livet. Nästa vecka är det psykiatrin tror jag. Inte små vändningar här inte. 


Det var trög start på basketen den här terminen men igår blev det äntligen lite lir. Jag min knäppis har fortfarande ont i handlederna men körde på ändå och det gick bra. En har tappat lite kondis efter att ha tränat mindre i och med handen men som tur var var jag inte ensam om det så tempot var rätt jämt. Vi får lite strötider vecka för vecka och nästa är i A-hallen på fyrishov, APstor haha. Det är så skönt att få köra lite!


Nä nu ska jag påbörja någon middag och kanske ritinviga min UNDERBARA målarbok som jag fick av Emil för att han älskar mig så. Vuxenmålarbok är det tydligen. Så jag antar att jag är liiite vuxen. Sen hoppas jag Annipanni har tid att ses.. vi bor ju så nära att en kan krypa till varandra och ändå är vi så dålig på att ses. 


Puss och banan

Frida

Ovido - Quiz & Flashcards