freedasliv

Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

Efter mellandagarna kommer mellan dagarna

Av freedasliv - 17 januari 2015 14:06

Har håkan på i högtalarna och läster Linda och Pelles blogg från Sydamerika. Pratade med de häromdan på skype också. De lever livet och det verkar helt jävla fantastiskt. Någon dag ska jag också ta mig till Iguazo falls och prata spanska. Saknar de små pruttarna och det  är nog bara för att jag vet att jag inte kan träffa de.


Nu har det varit dagar som på något sätter ligger lite mitt i mellan. Mellan julen då alla var åtskillda och nu innan nya terminen börjar. Har sett klassisarna på tentorna och en stund på tentaöl. Annars går en i någon slags mellanvärld. Rätt skönt att terminen sätter igång på måndag igen. Får se när resultaten från tentorna kommer. Jag håller tummen att jag kommer få göra glädjerop mitt under nollningen och spåra med "scooby doo"-gänget och resten. 


Den här veckan har det varit fullrulle och jag har haft lyxen att få köra improteater tre dagar. Spexet har dragit igång(tjohooooo) och vi sågs både tis och ons. Jag är sjukt jävla taggad och samtidigt dönervös. Vi läste manuset för resten av teaterföreningen på norrlands också. Det var kul. Jag tror vi kommer ha otroligt kul alla skådisar och resten denna termin. Basker-Ann here I come.


Torsdagen var terminens första impro med snerikes vilket också var fantastiskt. Johanna fyllde dessutom 30 och fira det med att själv hålla i improt och sedan hade vi grym middag i restaurangen resten av kvällen. Värt. Älskar Uppsala när en stöter på kompisar överallt. Träffa både Anneli och Amelié på snerikes också. Två som jag måste hänga med snart. 


Igår var också födelsedagsdax men den här gången var det Sofia Muller som fyllde år. Hon har precis flyttat in i sin bostadsrätt och jag är inte alls döavis. Sååå fint. Hade en jättetrevligt kväll med middag, fest, trollera och supergoda drinkar. Mickis och Emelie var också där och vi hade mysprat på fina mattan.


Nu måste jag slänga på mig något lite finare och dra till rackarberget. Ska hänga med Felle, Towe och grabbarna. Hoppas vi går ut och träffar Manda också. Vi ska peppa till nollningen. Blir mys. 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av freedasliv - 8 augusti 2016 15:02

Hej. Jag unnar mig lycka. Jag kanske är en sån där äckligt positiv person som personer som älskar att vältra sig i negativitet hatar. Klart jag klagar, suckar och inte skrattar konstant. Men jag har insett vad min lycka är. Här och nu. Med alla er so...

Av freedasliv - 8 mars 2016 16:44

Ville bara säga att jag är impad på hur många starka, grymma och underbara kvinnor det finns och hur många av de som finns omkring mig och som dessutom är mina härliga vänner. Puss på er ni är bäst och så jävla snygga. Vi fortsätter kampen osv. ...

Av freedasliv - 1 mars 2016 15:50

Hola alla människor! Yes jag lever som aldrig förr men tyvärr inte bloggen så mycket. Därför kände jag för att bara glittra över lite av mitt liv på bloggen så den inte dör ut helt. Jag vet att du tycker om det så mycket mormor.  Tiden är konstig...

Av freedasliv - 3 november 2015 15:09

Heeeeey där ute i höstens friska vindar!   Har lite svårt att slita mig från Emils gosiga säng och från serietittande. Idag har jag typ inte gjort något annat än det plus ägt på quizcampen(läs hurrade högt när jag fick min första vinst av typ 7 m...

Av freedasliv - 27 oktober 2015 19:10


Livet leker. Just nu är jag superförkyld vilket är ganska irriterande då jag är sjukt rastlös och inte ens kan cykla till skolan utan att få andnöd. Inte kan jag spela basket eller hänga på campus heller. Prutt. Satsar på att bli frisk till torsdagsi...

Ovido - Quiz & Flashcards