freedasliv

Alla inlägg under januari 2015

Av freedasliv - 17 januari 2015 14:06

Har håkan på i högtalarna och läster Linda och Pelles blogg från Sydamerika. Pratade med de häromdan på skype också. De lever livet och det verkar helt jävla fantastiskt. Någon dag ska jag också ta mig till Iguazo falls och prata spanska. Saknar de små pruttarna och det  är nog bara för att jag vet att jag inte kan träffa de.


Nu har det varit dagar som på något sätter ligger lite mitt i mellan. Mellan julen då alla var åtskillda och nu innan nya terminen börjar. Har sett klassisarna på tentorna och en stund på tentaöl. Annars går en i någon slags mellanvärld. Rätt skönt att terminen sätter igång på måndag igen. Får se när resultaten från tentorna kommer. Jag håller tummen att jag kommer få göra glädjerop mitt under nollningen och spåra med "scooby doo"-gänget och resten. 


Den här veckan har det varit fullrulle och jag har haft lyxen att få köra improteater tre dagar. Spexet har dragit igång(tjohooooo) och vi sågs både tis och ons. Jag är sjukt jävla taggad och samtidigt dönervös. Vi läste manuset för resten av teaterföreningen på norrlands också. Det var kul. Jag tror vi kommer ha otroligt kul alla skådisar och resten denna termin. Basker-Ann here I come.


Torsdagen var terminens första impro med snerikes vilket också var fantastiskt. Johanna fyllde dessutom 30 och fira det med att själv hålla i improt och sedan hade vi grym middag i restaurangen resten av kvällen. Värt. Älskar Uppsala när en stöter på kompisar överallt. Träffa både Anneli och Amelié på snerikes också. Två som jag måste hänga med snart. 


Igår var också födelsedagsdax men den här gången var det Sofia Muller som fyllde år. Hon har precis flyttat in i sin bostadsrätt och jag är inte alls döavis. Sååå fint. Hade en jättetrevligt kväll med middag, fest, trollera och supergoda drinkar. Mickis och Emelie var också där och vi hade mysprat på fina mattan.


Nu måste jag slänga på mig något lite finare och dra till rackarberget. Ska hänga med Felle, Towe och grabbarna. Hoppas vi går ut och träffar Manda också. Vi ska peppa till nollningen. Blir mys. 






Av freedasliv - 1 januari 2015 23:47

Så var det ett nytt år. Plötsligt ska en summera det gångna året och fundera på allt som hänt (och allt som inte hänt kanske?). Jag kan ju inte låta bli att tänka tillbaka på förra årets nyår. Barbenta på bryggan i Melbourne skålade vi in det nya året med ett gäng. Det var riktigt fina tider. I år har varit riktigt fina tider också. Kan knappt fatta att jag redan har pluggat en termin. Om en vecka är det upp till bevis om jag har lärt mig något under dessa månader då det är dags för den stora tentan. Ba lite nervös.


Min sista dag under 2014 var fullproppad med trevligheter. Först fantastisk brunch hos Mickis och Emil. Vi skålade med champange och Emils drinkar och njöt av trevligt sällskap. Nyårsbrunch får gärna bli en tradition. När jag hade lyckats slita mig från den mysiga soffan så var det dags för nästa sittning.  Middag hos Nana och Josefin med Fia också. Trerätters med tillhörande dryck. Otroligt gott och trevligt. Närmare 12slaget drog jag och Fia in till Dabaser för att hoppa och sjunga in nya året tillsammans med Thomas Stenström. Härligt med ballongregn och mycket dans blev det. Ska redan hucka upp med min partykompanjon imorgon på black and white-fest hos Lisa. Ska väl fira in det nya året ordentligt så att säga. 


Efter allt festande och ätande återgår jag till verkligheten och Uppsala på lördag. Plugga, träna och gosa med Amanda är min plan. Ska bli superbra. Päronen är så gulliga och kör mig dit(bortskämd? hihi) för jag har så mycket packning. Har ju fått en del grymma gejer i julklapp. 


Jag känner mig riktigt taggad på det nya året faktiskt. Log när annie påminde om våra gemensamma nyårsmål och vi måste så fortsätta med de och även komma på fler. 


ses snart

Ovido - Quiz & Flashcards